본문 바로가기
ENGLISH/ENGLISH MUSIC

Always Remember Us This Way - Lady Gaga 가사/해석

by getupnact 2019. 4. 30.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The arizona sky burning in your eyes

애리조나 하늘처럼 타오르는 너의 눈동자

You look at me and babe, i wanna catch on fire

네가 나를 바라보고 나는 그 불을 잡고 싶어

It's buried in my soul like california gold

캘리포니아 황금처럼 나의 영혼에 묻힌

You found the light in me that i couldn't find

내가 찾지 못한 내 안의 빛을 네가 발견해줬어

 

So when i'm all choked up

그래서 나는 목이 메고

And i can't find the words

아무 말도 할 수 없어

Every time we say goodbye baby, it hurts

우리가 헤어질 때마다 나는 너무 마음이 아파

When the sun goes down

해가 지고

And the band won't play

밴드가 연주를 멈출 때

I'll always remember us this way

나는 항상 우리를 이대로 기억할 거야

 

 

 

Lovers in the night 

한밤의 연인들

Poets trying to write

시를 쓰려하는 시인들처럼

We don't know how to rhyme

우리는 어떻게 맞춰야 할지는 모르지만 

But, damn, we try

하지만 우리는 노력해

But all i really know

그러나 내가 아는 모든 것은

You're where i wanna go

너는 내가 가고자 하는 곳이야

The part of me that's you will never die

나의 일부인 너는 절대 사라지지 않아

 

So when i'm all choked up and i can't fine the words

그래서 나는 목이 메고 아무 말도 할 수 없어

Every time we say goodbye baby it hurts

우리가 헤어질 때마다 나는 너무 마음이 아파

When the sun goes down

해가지고

And the band won't play 

밴드가 연주를 멈출 때

I'll always remember us this way

나는 항상 우리를 이대로 기억할 거야

 

 

 

 

Oh yeah

I don't wanna be just a memory baby yeah

나는 그저 추억으로만 남고 싶지 않아

 

Oo oo oo oo oo oo oo

Oo oo oo oo hoo hoo hoo

Oo oo oo oo hoo hoo hoooooo

 

 

 

So when i 'm all choked up and i can't find the words

내가 목이 메고 아무 말도 할 수 없어

Every time we say goodbye baby it hurts

우리가 헤어질 때마다 나는 너무 마음이 아파

When the sun goes down and the band won't play

해가 지고 밴드가 연주를 멈출 때

I'll always remember us this way

나는 항상 우리를 이대로 기억할 거야

Way yeah

 

When you look at me and the whole world fades

네가 나를 볼 때 온 세상이 흐려져

I'll always remember us this way

나는 항상 우리를 이대로 기억할 거야

 

Oouuu hmmmm

Ooouuu hmmmmmm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://youtu.be/5vheNbQlsyU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

댓글